aktualnosci-lista.png

Blisko 1000 dzieci wzięło udział w akcji Bezpieczna Skarbonka

04 marca 2025

W pierwszej edycji akcji „Bezpieczna Skarbonka” organizowanej przez Bank Spółdzielczy we Wschowie oraz Asseco wzięło udział prawie 1000 dzieci. W projekt zaangażowały się szkoły z województwa lubuskiego, wielkopolskiego oraz dolnośląskiego. W ramach akcji dzieci z klas podstawowych wzięły udział w warsztatach poświęconych zarządzaniu finansami, bankowości mobilnej oraz bezpieczeństwu w sieci.

„Z pełnym zaangażowaniem wspieramy inicjatywy, które mają realny wpływ na naszą lokalną społeczność. Inwestowanie w edukację finansową to nie tylko budowanie świadomości przyszłych klientów, ale również wzmocnienie fundamentów społecznej odpowiedzialności biznesu. Wierzę, że dzięki takim projektom, jak Bezpieczna Skarbonka, możemy kształtować pokolenie świadomych i odpowiedzialnych uczestników rynku finansowego – mówi Sebastian Nietyksza, Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego we Wschowie – Bezpieczna Skarbonka realizowana we współpracy z Asseco Poland to inicjatywa, której celem jest wsparcie najmłodszych w zdobywaniu kompetencji finansowych oraz kształtowanie ich świadomości w zakresie oszczędzania i zarządzania pieniędzmi. Dzięki bardzo dużemu zaangażowaniu pracowników banku dotarliśmy do wielu szkół podstawowych i prowadziliśmy praktyczne zajęcia, które łączyły tradycyjną edukację z nowoczesnymi technologiami” – dodaje Prezes Nietyksza.

Prezes_Nietyksza.jpg

Akcja edukacyjna „Bezpieczna Skarbonka” w liczbach:

  • blisko 1000 dzieci,
  • ponad 80 godzin lekcyjnych,
  • 3 województwa,
  • około 40 klas,
  • zaangażowanych w projekt 17 oddziałów banku i centrala,
  • czas trwania 3 miesiące.
Dyrektor_Lulek.jpg

„Edukacja finansowa od najmłodszych lat jest kluczowym elementem kształtowania świadomych i odpowiedzialnych konsumentów w przyszłości. Warto uczyć dzieci mądrego zarządzania pieniędzmi, wykorzystując bezpieczne i nowoczesne narzędzia. Takim rozwiązaniem jest aplikacja BSGo Kids, dostosowana do wieku użytkownika i wspierająca naukę oszczędzania w przystępny sposób – podkreśla Marek Lulek, Dyrektor Pionu Banków Spółdzielczych, Asseco Poland – Cieszymy się, że akcja Bezpieczna Skarbonka spotkała się z tak pozytywnym odbiorem i udało się wprowadzić do świata nowoczesnych finansów tak dużą grupę uczniów” – dodaje.

Podczas warsztatów dzieci uczyły się zasad bezpieczeństwa w sieci – rozpoznawały oszustwa, chroniły swoje dane i identyfikowały podejrzane wiadomości. W drugiej części poznawały funkcje aplikacji bankowej, ucząc się zarządzania kieszonkowym, oszczędzania oraz korzystania z wirtualnych skarbonek. Interaktywna formuła zajęć, łącząca edukację z grą, sprawiła, że nauka była angażująca i pełna zabawy. Na zakończenie uczniowie rywalizowali w konkursie, który podsumował przekazaną wiedzę i pozwolił zdobyć atrakcyjne nagrody.

 

Formuła akcji „Bezpieczna Skarbonka”, dzięki której najmłodsi poznali tajniki zasad bezpieczeństwa i finansów, utwierdziła organizatorów w przekonaniu, że warto kontynuować taką inicjatywę. Ze względu na to, że edukacja dzieci i młodzieży to priorytet planowana jest kolejna edycja projektu.

Formuła akcji „Bezpieczna Skarbonka”, dzięki której najmłodsi poznali tajniki zasad bezpieczeństwa i finansów, utwierdziła organizatorów w przekonaniu, że warto kontynuować taką inicjatywę. Ze względu na to, że edukacja dzieci i młodzieży to priorytet planowana jest kolejna edycja projektu.

Aplikacja mobilna BSGo Kids to produkt Asseco z rodziny BSGo. Rozwiązanie przeznaczone jest dla dzieci do 12 roku życia i stanowi narzędzie do nauki finansów, a także daje możliwość dyskretnego monitorowania aktywności pociech przez ich rodziców. Najmłodsi w ramach bezpiecznego środowiska mają możliwość wykonywania operacji BLIK, wysyłania próśb o kieszonkowe za pomocą jednego kliknięcia czy oszczędzania w dedykowanych skarbonkach. Cała aktywność w aplikacji bankowej BSGo Kids odbywa się pod kontrolą rodzica, który również z niej korzysta, akceptując lub nie, finansowe poczynania swojej pociechy.

Partnerem akcji „Bezpieczna Skarbonka” była sieć telekomunikacyjna Plus, a patronatu medialnego udzielili: Miesięcznik Finansowy BANK oraz Portal Bankowości Spółdzielczej BS.NET.pl.

 

źródło:BS.NET.pl